peníze

Euro NCAP testovalo podporu řidiče. Hvězdou je Nissan Qashqai

Kromě tradičních crashetestů provádí konsorcium EuroNCAP i test systémů asistované jízdy. Tentokrát udělilo známky čtyřem novým modelům.

Euro NCAP testuje systémy asistované jízdy mimo běžné celkové hodnocení vozidel. Tyto testy se skládají ze série kritických scénářů, které mohou nastat na dálnici, aby bylo možné zjistit, jak systémy na podporu řidiče reagují. Hodnotí se schopnost nehodě předejít, schopnost systému donutit řidiče, aby zůstal zapojen do „hry“, ale i schopnost vozidla zmírnit následky, pokud již nelze srážce zcela zabránit.

Tentokrát se pod lupu Euro NCAP dostaly modely Nissan Qashqai, VW ID.5 a aktualizované modely Jaguar I-Pace a Polestar 2. Konsorcium má dobré zprávy zejména pro Nissan a Volkswagen. Jejich modely dosáhly téměř shodného skóre se známkou „velmi dobré“. Oba excelovali v předcházení kolizím i dostatečně udržovali pozornost řidiče, aby se nadměrně nespoléhal na elektronické pomocníky. Ale Nissan Qashqai zvláště vynikl ve zmírnění následků kolize. V této disciplíně získal až 93%, což byl dosavadní rekord.

I elektrický VW ID.5 získal velmi dobré hodnocení ve všech disciplínách, ale Qashqai byl o chlup lepší ve zmírňování následků.
„Hodnocení asistované jízdy zveřejňujeme již několik let a vidíme velká zlepšení. Většina výrobců si uvědomuje, jak je důležité, aby si řidiči užívali výhod asistované jízdy, ale aniž by věřili, že mohou elektronice zcela odevzdat kontrolu nad svým vozidlem. Gratulujeme zejména Nissanu a jeho Qashqaiu, protože byl nejdostupnějším autem z testovaných, a přitom dosahuje nejvyššího hodnocení, jaké jsme kdy udělili,“ řekl Michiel van Ratingen, generální tajemník Euro NCAP.

Megeve, France – 24th September, 2015: Nissan Juke cars stopped on the parking during the press launch. The Juke model was debut in 2009 on the market. This model is on of the most popular crossovers on the European market.

Zveřejněna byla i nová hodnocení pro Polestar 2 a Jaguar I-Pace, protože oba modely absolvovaly aktualizaci softwaru, která se dotkla i systémů asistované jízdy. Polestaru to přineslo zlepšení hodnocení ze střední na dobrou. Elektrický Jaguar získal základní úroveň hodnocení, protože jeho systém asistované jízdy sice udržuje řidiče ve střehu, ale jeho schopnosti předcházet kolizi a snížit následky jsou vzhledem k jeho věku omezené. To jen dokazuje, jak rychle se asistenční systémy zlepšují.

Další články autora

- Advertisement -pr clanky

Mohlo by Vás zajímat