peníze

Lamborghini: První ‚nutné zlo‘ bude elektrické GT

Přestože šéf Lamborghini Stephan Winkelmann není vyznavačem elektromobilů, prozradil cosi o plánované elektrické novince. Chce být rychlá nejen v přímce.

Lamborghini chce své spalovací motory včetně atmosférického dvanáctiválce udržet při životě co nejdéle. Ačkoli také s pomocí elektrifikace. Nakonec je známo, že současný šéf „lamba“ a bývalý šéf Bugatti, Stephan Winkelmann není velkým vyznavačem elektrického pohonu, alespoň ne ve třídě supersportů a hypersportů. Proto přijde nejprve trojice plug-in hybridů. Značka se zuřivým býkem v logu se ale elektromobilu nevyhne. Má se představit do konce dekády. Přesně na toto téma se nedávno Winkelmann rozpovídal pro britský Top Gear.

A je cítit, že šéf automobilky ze Sant Agaty se snaží, aby elektrická novinka nijak nepoškodila image značky, která si svou pověst vybudovala na úžasných atmosférických 10- a 12-válcích. I proto bude první čistě elektrické Lamborghini další modelovou řadou. Nenahradí tedy žádný ze současných modelů. A aby to mělo logiku, Winkelmann prozradil, že se má jednat o 4-místné GT s větší světlou výškou, než má současný Huracán nebo Aventador. „Pracujeme na více věcech. Bude to univerzálnější auto, bude to také naše první elektrické auto. Později se stane elektrický i Urus.“

Asterionu by mohl elektrický pohon svědčit. V… Foto: Lamborghini
Asterionu by mohl elektrický pohon svědčit. V roce 2014 byl ale jen hybridem.
Čtvrtá modelová řada by měla zvednout prodeje značky, ale Winkelmann tvrdí, že kvantita není to, co je jeho cílem. Podle něj existuje limit pro to, kolik Lamborghini se ročně prodá. „Značka je pro nás důležitější než počet aut, která dodáme pro zákazníky. Finanční výsledky jsou na prvním místě. Čtvrtý model nám umožní zvýšit dodávky, ale není to ta nejdůležitější věc,“ řekl Top Gear. Podle něj umožní elektrický pohon vytvořit radikálnější design, ale ten má odkazovat na tradici. I elektrická „lambá“ tak mají být rozpoznatelná na první pohled. Nové návrhy už Winkelmann viděl a označil je za slibné.

Marbella, Spain – October 13, 2016: Front view of a red super sport car (Lamborghini) parked alongside luxury yachts moored in the marina of Puerto Jose Banus on the Costa del Sol in Marbella, Spain.


Bude se také snažit, aby nové elektromobily nebyly rychlé jen v přímce, což je podle něj neduh těch současných. Chce, aby elektrické Lamborghini excelovalo i v zatáčkách. Konstruktéři se budou proto snažit dosáhnout co nejlepšího příčného zrychlení a obratnosti. Šéf Lamborghini pravděpodobně počítá s tím, že v době, kdy se elektrická novinka dostane na trh, dojde v technologií baterií k zásadnímu pokroku. Slibné jsou zejména silikonové baterie, tedy baterie s křemíkovými anodami, které by měly mít o 40% vyšší energetickou hustotu. Byly by tedy menší a lehčí. Případně ještě výkonnější baterie s tuhým elektrolytem.

Další články autora

- Advertisement -pr clanky

Mohlo by Vás zajímat